Štyri tipy na modernizáciu stretnutí v roku 2019

Len sme zazvonili v roku 2019, ale bezpočet manažérov prejde na stretnutie, ktoré sa zdá byť identické so stretnutiami, ktoré sa konali v roku 2018. Nový rok, rovnako unavená rutina.

To, čo si títo manažéri neuvedomujú, je to, že starý prístup k stretnutiam, kde niekto hovorí každý týždeň o spaní, sa rýchlo stáva neprijateľným. Spoločnosti všade na pracoviskách odpúšťajú svoje nudné stretnutia a prijímajú účinnejšie postupy.pracovišě.jpg

Dva faktory, ktoré poháňajú revolúciu na modernom pracovisku, si tiež vyžadujú nový spôsob stretnutia: digitalizáciu a VUCA.

Stretnutia na digitálnom pracovisku
Nárast digitálnej technológie má zjavný vplyv na stretnutia. Už nemusíme cestovať a len zriedka prechádzať okolo tlačených správ. Bezpapierové virtuálne stretnutia sú teraz bežné a pre niektoré spoločnosti jedinou možnosťou.

Digitalizácia tiež mení spôsob práce tímov počas stretnutia.
Pred e-mailom a inými on-line komunikáciami dávalo zmysel, aby sa tímy zhromaždili, aby počuli, čo robia ich kolegovia. Jednosmerné monológy neboli nikdy vzrušujúce, ale boli to najjednoduchší spôsob, ako zdieľať informácie v minulosti.

Tip 1: Zdieľanie obchodných informácií na účely vytvárania zmyslov. Manažéri sa musia naučiť klásť veľké otázky. Tímy dávajú zmysel všetkým týmto informáciám nie pasívnym počúvaním, ale aktívnym debatovaním o odpovediach na zručné otázky.

90-minútové stretnutie raz týždenne je príliš dlhé na to, aby sa nikto nevenoval pozornosti a príliš zriedkavo, aby sa zabezpečilo, že tím zostane pripojený.

Tip 2: Podržte kratšie, častejšie stretnutia. Spárujte denné pohotovostné režimy s krátkym týždenným stretnutím. Väčšina tímov na plný úväzok zistí, že krátke stretnutie na rýchle potvrdenie denných plánov a týždenné stretnutie na kontrolu súladu a priorít fungujú najlepšie. Tento model je spoločný pre agilné vývojové tímy a vysoko výkonné tímy vedenia. Vzdialené tímy ďalej zjednodušujú spustenie stand-upu v aplikácii chat.porada.jpg

Ako každý výrobný pracovník vie, automatizácia preberá priamu prácu. To nás zanecháva v komplexnej práci; vedomostnú prácu, ktorá vyžaduje, aby ľudia so zručnosťami robili kvalitné rozhodnutia.

Tip 3: Uvoľniť kontrolu a prijať real-time agendu techniky. Úspešný samoorganizujúci sa tím potrebuje vlastníctvo nad tým, čo dostane čas a zameranie počas stretnutí. Techniky agendy v reálnom čase dávajú členom tímu štruktúrovaný spôsob, ako navrhnúť a určiť priority tém na diskusiu.

Tip 4: Rozvíjajte rituály stretnutia, ktoré stelesňujú hodnoty vášho tímu. Napríklad tímy Zingerman s a Atlassian začínajú svoje stretnutia s ľadoborcami – konferenčnou klasikou, ktorá sa prekvapivo osvedčila pri zvyšovaní väzieb medzi členmi tímu. Google, Dry Farms Wine a RFS Finančné tímy meditujú počas stretnutí. Posádky Starbucks si vychutnávajú ochutnávku kávy.