Pýtate sa čo je to ten affiliate marketing? Affiliate, v doslovnom preklade „pobočka“, je program spolupráce medzi tzv. Publisherom a inzerentom. Pod pojmom si môžete predstaviť web, magazín, Facebookovú či Instagramovú stránku, alebo dokonca aj YouTubera. V podstate ide o hocijaké médium, s ktorým bude daný inzerent spokojný. Pod pojmom „inzerent“ zase rozumieme E-shop, značku oblečenia, web ktorý ponúka napr. VIP systém a spoplatnenú registráciu, alebo hocijakú spoločnosť, ktorá dokáže zarábať v online priestore a pozorovať svoje konverzie.youtuber.jpg
 
Publisher a inzerent následne spolu nadviažu spoluprácu, ktorá je založená na prinášaní zákazníkov, klientov, alebo užívateľov, ktorí vykonajú konverziu (teda nákup, zaplatenie za registráciu, alebo iný zisk pre inzerenta). V praxi to znamená, že sa inzerent (značka oblečenia) skontaktuje s (YouTuberom), ktorý má istý počet divákov a medzi divákmi začne propagovať danú značku. Spolupráca však nebude založená klasicky na vzorci: 1 video = xxx peňazí, ale bude založená na systéme provízií. Inzerent vytvorí svojmu publisherovi jedinečný link, alebo zľavový kód, a podľa neho bude sledovať koľko mu daný priviedol zákazníkov a zarobil mu. Následne mu bude za každý jeden predaj poskytnutá provízia za kus (napríklad 5% z ceny každého nákupu).
 
Tento spôsob spoluprác je čoraz viac a viac populárnejší. Je to predovšetkým spôsobené aktuálnou popularitou sociálnych sietí a s nimi spojených influencerov. Táto spolupráca je však maximálne férová a extrémne výhodná pre obe strany. Publisher má zabezpečený jednoduchý príjem, ktorým si dokáže monetizovať svoj priestor (web, videá) a inzerentovi dokáže zvýšiť celkové predaje a popularitu jeho značky, alebo firmy. Nikto však nemôže na rozdiel od bežnej spolupráce pociťovať nejakú krivdu. Publisher totižto zarobí presne toľko, koľko privedie zákazníkov. Inzerent tak v prípade zlého výberu nijako neprerobí a v prípade veľkého záujmu svojich fanúšikov nebude podhodnotený.fcb.jpg
 
Táto forma marketingu sa mnohým firmám vyplatí hlavne z dôvodu takmer nulových výdavkov. Jediná vec, ktorú budú musieť investovať, je čas a evidencia svojich publisherov. Dopredu však nič neplatia. Ak to nevyjde, nič neprerobia. Ak to vyjde, iba sa rozdelia so svojim ziskom. Koniec koncov však budú v pluse obe strany.